Helsingin ja Turun välille suunnitellaan nykyistä nopeampaa ratayhteyttä. Tähän kokonaisuuteen sisältyy Espoo-Salo-oikorata -hanke, joka on pituudeltaan noin 95 kilometriä.
Vuonna 2020 valmistuneen yleissuunnitelman jälkeen Ramboll pääsi mukaan myös seuraavaan suunnitteluvaiheeseen. Ratasuunnitelmasta vastasi hankeyhtiö Turun tunnin juna Oy (myöhemmin Länsirata Oy). Rambollin vastuulla oli Espoo-Lohja -ratasuunnitelmaan kuuluva, noin 18 kilometriä pitkä osuus Vihdistä Lohjalle.
Suunnittelualue videokuvattiin droonilla minkä jälkeen videokuva yhdistettiin suunnittelun pohjalta tehtyyn 3d-malliin. Tällä tavoin saatiin mahdollisimman todenmukainen lopputulos josta on hyötyä erityisesti monialaisissa suunnitteluhankkeissa.
Videoiden lisäksi hankeyhtiölle tuotettiin havainnekuvia tukemaan tiedottamista. Kohteiksi valittiin Vihti-Nummelan ja Lohjansolmun asemien lisäksi siltoja, joista pisin on yli kilometrin pituinen Nummenkylän alikulkusilta.